E-mailmarketing
Smartphones zijn niet meer weg te denken in onze samenleving. Met het jaar moet alles sneller en toegankelijker worden, met name online. Het openen en bekijken van e-mails gedurende de dag is daarom hetzelfde als naar de wc gaan. Een primaire taak die je meerdere keren per dag uitvoert. Wist je bijvoorbeeld dat er ruim 361 biljoen e-mails per dag verstuurd worden?!
Denk er maar eens stiekem over na. Hoe vaak check jij je e-mail per dag? En hoeveel e-mails krijg jij binnen? Dat zijn er best veel toch! Als organisatie laat je een enorme kans liggen wanneer je hier niet op inspeelt.
Het sturen op conversie en het binnenhalen van nieuwe klanten is mooi, maar het zou toch veel mooier zijn als je een nieuwe klant kunt behouden als vaste klant? E-mailmarketing speelt hierin een cruciale rol!
Waarom jij gebruik moet maken van e-mailmarketing
- 91% van alle smartphone gebruikers checkt zijn/haar e-mail 1x per dag
- 77% van de mensen geeft de voorkeur aan e-mail als communicatiemiddel
- 44% van alle mensen die een e-mail ontvangt met daarin een promotie gaat over tot kopen
- 71% van de mobiele aankopen zijn getriggerd door een e-mail
“Een nieuwe lead/klant binnenhalen is leuk, maar deze behouden is nog veel leuker.”
– Vamos Online Marketing